Lotus Emeya ve Eletre modelleri ile lüksü yeniledi!


Lotus, tamamen elektrikli otomobil dünyasındaki macerasına, her iki elektrikli modeli olan Emeya sedan ve Eletre SUV’a getirdiği güncellemelerle devam ediyor. Otomobil üreticisi, dış ve iç tasarımda küçük ama anlamlı değişiklikler ile bazı temel bileşenlerde iyileştirmeler içeren yenilenmiş modelleri resmen piyasaya sürdü. İşte detaylar.

Güncellenen Lotus Eletre SUV, önceki modelle tutarlı, cesur tasarımını koruyor. Dıştaki en dikkat çekici değişiklik, marka logolarının siyaha dönmesi. Tüm Eletre donanım seviyeleri, standart olarak 22 inç 10 kollu gri dövme jantlarla geliyor. Bu jantlar, araca daha sportif bir görünüm katıyor. Eletre 600 ve 600 SE modelleri 6 pistonlu sabit ön fren kaliperleri kullanırken, en üst düzey 900 modeli yüksek performanslı 10 pistonlu karbon-seramik fren sistemiyle donatıldı.

lotus eletre

İç mekanda, tasarım büyük bir değişiklik olmadan devam ediyor. Ancak Lotus, çeşitli donanım seviyelerindeki özellik listesini zenginleştirdi. 600 ve 600 SE modellerinde artık ısıtma ve havalandırma özellikli 12 yöne ayarlanabilir ön koltuklar ve 15 hoparlörlü KEF Premium ses sistemi standart olarak sunuluyor.

600 SE’de ise akıllı panoramik sunroof, 20 yöne ayarlanabilir ön koltuklar, masaj fonksiyonu ve aktif arka tekerlekten yönlendirme gibi ek lüks özellikler bulunuyor. Amiral gemisi 900 modeli ise akıllı aktif savrulma kontrol sistemiyle bir üst seviyeye çıkıyor.

Güç aktarımı açısından, Eletre’nin seçenekleri etkileyici olmaya devam ediyor. 600 ve 600 SE modelleri, toplam 603 beygir (450 kW) ve 710 Nm tork üreten çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Bu versiyonlar 0’dan 100 km/s hıza 4,5 saniyede ulaşıyor. 112 kWh’lik bataryadan güç alan bu modeller, CLTC standartlarına göre 650 km menzil sunuyor.

En güçlü Eletre 900 modeli ise 905 beygir (675 kW) ve 985 Nm tork üreten daha güçlü bir çift motor kurulumuna sahip. İki vitesli şanzımanla desteklenen bu versiyon, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,95 saniyede çıkıyor ve yine 112 kWh’lik bataryasıyla 560 km CLTC menzili sağlıyor.

Emeya sedan, SUV kardeşi gibi çarpıcı dış tasarımını büyük ölçüde koruyor. Tüm Emeya modelleri artık standart olarak 21 inç 10 kollu gri dövme jantlarla geliyor. Fren sistemleri de Eletre’ye benzer şekilde, 600 ve 600 SE modellerinde 6 pistonlu sabit ön kaliperler, 900 modelinde ise 10 pistonlu karbon-seramik frenler bulunuyor.

İç mekanda, 15.1 inç OLED merkezi ekran ve sürücülere yol verileri, navigasyon gibi önemli bilgileri doğrudan önlerinde gösteren 55 inç artırılmış gerçeklik baş üstü ekranı (HUD) korunuyor.

Güç aktarımı seçenekleri de tutarlı. Tüm Emeya modelleri çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi kullanıyor. 600 ve 600 SE versiyonları 603 beygir (450 kW) ve 710 Nm tork üretiyor ve 0’dan 100 km/s hıza 4,15 saniyede ulaşıyor. 102 kWh’lik bataryadan güç alan bu modellerin CLTC menzili 585 km.

En üst düzey 900 modeli ise 905 beygir (675 kW) ve 985 Nm tork üreterek 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,78 saniyede fırlıyor. Bu versiyon da 102 kWh’lik bataryayla 530 km CLTC menzili sunuyor.

Yenilenen elektrikli otomobillerin Çin pazarındaki başlangıç fiyatları da Emeya 600 için 63.800 €, Eletre 600 için ise 66.200 € olarak açıklandı. Diğer pazarlar için fiyat bilgisi henüz açıklanmadı.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir