Yeni Hyundai Ioniq 6 N tanıtıldı: İşte özellikleri


Hyundai, elektrikli performans araçlarındaki yeni hamlesini Ioniq 6 N modeliyle gerçekleştirdi. İngiltere’de düzenlenen Goodwood Hız Festivali’nde sahneye çıkan araç, markanın bugüne kadar geliştirdiği en güçlü ve teknolojik elektrikli modellerinden biri olarak öne çıkıyor.

Yeni Hyundai Ioniq 6 N duyuruldu

Yeni Ioniq 6 N, çift elektrik motorundan oluşan güç ünitesiyle toplamda 601 beygir güç ve 740 Nm tork sunuyor. Bu değerler, araçta yer alan “N Grin Boost” özelliği sayesinde 10 saniyeliğine 641 beygir ve 770 Nm’ye kadar yükseliyor. Bu sistemin devrede olduğu anlarda, aracın 0’dan 100 kilometre hıza ulaşması sadece 3.2 saniye sürüyor. Maksimum hız ise 258 kilometre/saat olarak ölçülüyor.

Araç, performansın sadece motorla sınırlı olmadığını şasi ve sürüş dinamikleriyle de gösteriyor. Hyundai, Ioniq 6 N’in süspansiyon geometrisini baştan aşağı yeniledi. Yeni elektronik kontrollü amortisörler, yol koşullarına göre süspansiyonu otomatik şekilde ayarlayabiliyor. “N Drift Optimizer” ve “N Torque Distribution” sistemleri, aracın viraj performansını artırırken hem pist hem de günlük kullanıma uygun bir sürüş karakteri sağlıyor.

Fren sisteminde de yüksek performans odaklı bir yaklaşım tercih edildi. Önde dört pistonlu, arkada tek pistonlu kaliperlerle donatılan sistem, 275/35R20 ebatlarındaki Pirelli P-Zero 5 lastiklerle destekleniyor. Aracın genişletilmiş çamurlukları ve kuğu boynu formundaki arka spoyleri, hem aerodinamiğe katkı sağlıyor hem de daha sportif bir görünüm yaratıyor.

Sürüş deneyimi, yalnızca hız ve yol tutuşla sınırlı değil. Hyundai, Ioniq 6 N’de sürücü ile araç arasındaki duygusal bağı artırmak için çeşitli donanımlara yer verdi. “N e-Shift” sistemi, elektrikli bir otomobilde vites geçiş hissini simüle ederek geleneksel sürüş alışkanlıklarını korumayı amaçlıyor.

Bu geçişler, iç mekanda kullanılan ambiyans aydınlatması ile senkronize şekilde gerçekleşiyor. “N Active Sound+” özelliği ise üç farklı yapay motor sesi sunuyor. “Ignition” isimli ses motor sporlarından ilham alırken, “Evolution” daha nostaljik ve elektrikli araçların erken dönem seslerini çağrıştırıyor. “Lightspeed” ise bilim kurgu tarzı futuristik bir tona sahip.

WLTP ölçümlerine göre 468 kilometre menzil sunan Ioniq 6 N’in batarya kapasitesine dair detay henüz paylaşılmadı. Modelin resmi fiyatı da açıklanmadı, ancak piyasa kaynakları başlangıç fiyatının 60.000 dolar civarında olacağını öngörüyor. Araçla ilgili daha fazla teknik detay ve Türkiye’ye geliş tarihi gibi bilgiler, ilerleyen dönemde duyurulacak.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir